marloesopreis.reismee.nl

Watervallen, moeras en strand

In Puerto Iguazu zijn we de Iquazu watervallen wezen bekijken. De watervallen zijn vanaf de Argentijnse kant en vanaf de Braziliaanse kant te zien, maar ik heb ze alleen vanaf de Argentijnse kant gezien aangezien je daar toch het dichtste bij kan komen. De watervallen zijn echt gigantisch groot. Eerst heb ik een boottochtje tot onder de watervallen gdaan. Zeik en zeik nat!

Frown
Maar, gelukkig op voorbereid, dus daarna omgekleed en opgewarmt. Gelukkig begon daarna ook de zon te schijnen (waterval in de regen is ook zo'n overdaad en water hè). Behalve de watervallen zelf hebben we ook nog verschillende dieren gezien, de watervallen liggen namelijk in een nationaal park. De watervallen waren erg indrukwekkend maar kan er weinig over zeggen. De foto's (volgen nog) zullen het wel laten zien.

Na Puerto Iguazu ben ik Brazilie ingegaan richting Campo Grande, in de Pantanal. Wel wennen dat iedereen opeens Portugees praat, ben ik net gewend aan dat Spaans...

Undecided
. Maar goed, na 18 uur in de bus gezeten te hebben in Campo Grande aangekomen en daar na 2 uurtjes gewacht te hebben de volgende bus weer ingegaan voor de excursie naar de Pantanal. Ik had een excursie voor 5 dagen geboekt ineen lodge. Helaas hadden de meeste andere voor de kampeerplaats gekozen. Ik zat dus alleen met een Iers koppel in de lodge. Na mijn idee wel de beste locatie, maar dus niet de gezelligste. De lodge (eigenlijk een boederij) was prima verzorgt en rondom waren al genoeg dieren te zien (kaaimannen, capibara's, papegaaien en andere vogels). In de 5 dagen dat ik daar ben geweest hebben we een boottochtje gemaakt, een jeepsafari gedaan,verschillende wandelingengemaakt enzijn we wezen paardrijden. Heel afwisselend dus. Naast apen, vogels, rare knaagdierenen armadillo's hebben we ook anaconda's gezien. De grootste was 4 meter
Cool
.
De pantanal is eigenlijk een moeras gebied maar het was zo droog dat daar weinig van te zien was. De gids vertelde dat in de 16 jaar dat hij dit werk deed het nog nooit zo droog had gezien. Na 5 dagen in de Pantanal kwamen we 's avonds weer terug in Campo Grande. Daar ben ik meteen weer op de volgende bus gestapt naar Rio de Janeiro. Weer een flinke busreis van 24 uur pfff
Sealed
.

Moet eerlijk zeggen dat ik tot nog toe weinig heb uitgevoerd in Rio de Janeiro, terwijl ik morgen eigenlijk al weer verder wil reizen. Tot nu toe heb ik heerlijk op het strand gelegen van Copacabana en naar het bekende Jesus standbeeld geweest. Op het strand is de zien-en-gezien-worden cultuur echt duidelijk aanwezig.... helaas de zwemkleding in minder mate , ben geen grote fan van de 'speedo' zwembroeken en de mini string bikinies (vooral niet bij iets te zware, iets oudere vrouwen, ieuwk!)

Laughing
.
Helaas regent het vandaag, dus geen strand... De planning is om morgen verder te reizen naar Ihla Grande (eiland met geweldige stranden, hopelijk regent het dan daar niet ookal ziet de weersvoorspelling er niet erg gunstig uit). Daarna zal ik via een aantal plaatsen weer verder afzakken richting Buenos Aires... het begint nu echt aan te voelen als de laatste etappe van mijn reis...

x Marloes

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!