marloesopreis.reismee.nl

Mitat del Mundo - Mindo - Baños - Riobamba - Montañito

heej!

Nou volgens mij heb ik wat verhalen in te halen (staan niet voor niets 5 plaatsnamen in de titel, woeps!). Ok, te beginnnen met Mitat del Mundo. Na de jungle ben ik dus het weekend terug gegaan naarQuito. Aangezien ik daar met Chris en Stijn niets anders heb gedaan dan terras hangen en uitgaan, hadden ze besloten dat zondag eens iets ondernomen moest worden. Dusgingen we naar Mitat del Mundo (evenaar), ongeveer een uurtje buiten Quito. Op zich stelt het niet zo veel voor, een monument en eenlijn over de grond (die ook nog eens niet op de juiste plek staan,de echte evenaar is 200 meter verder heb ik begrepen). Maar gezellig was het wel. Nadat iedereen tig keer over de lijn gesprongen was om de juiste foto te kunnen maken en nadat Chris tientallen 'one-arm-photo´s' had gemaakt hebben we er nog even wat gegeten en gewinkeld (naast het monument en de lijn barst het er van de toeristische winkeltjes, die wonderbaarlijk niet duur waren). Ik kan in ieder geval zeggen dat ik over de evenaar heb gelopen!

Die maandag ben ik naar Mindo gegaan. Was nog even spannend omdat ik geen idee had waar de bus vandaan vertrok. Overal stond namelijk weer iets anders (heel handig). Gelukkig had ik een taxichauffeur die wist waar de bus vertrok. Gelukkig maar, want het was het busstation Terminal Terreste Nord, terwijl ik op de andere Terminal Terreste gegokt had, wat dus helemaal aan de andere kant van de stad ligt. Na een korte busreis (2,5 uur) was ik in Mindo en heb ik de Cabañas Bambu opgezocht die Arlene me aangeraden had. Deze waren zeker mooi, maar helaas was ik weer de enige in het hostel/cabañas. Ben meteen de eerste dag naar de watervallen gelopen. Onderweg de eerste colibri gezien (waar Mindo o.a. bekend om staat). Dacht eerst dat het een groot insect was (de vogel was tenslotte zwart en heel klein), maar bleek een colibri te zijn! Helaas moest ik met een kabelwagentje het dal over om bij de watervallen te kunnen komen. Eerst nog even verder gelopen om te kijken of er echt geen andere manier was, maar helaas. Dus met de ogendicht het karretje ingestapt en naar de overkant gegaan (ondertussen wel uitgelachen door de bedieners van de kabelkar, maar ben in ieder geval naar de over kant gekomen - en terug). Had ondertussen geen tijd meer om alle watervallen te bekijken maar toch nog een paar mooie gezien. De volgende dag naar een vlinderboederij geweest. Natuurlijk eerst weer veel te ver gelopen en nadat ik de weg gevraagd had nog de verkeerder kant op gelopen (hmpf

Undecided
), maar heb het uiteindelijk gevonden! Onderweg eigenlijk al bijna net zo mooie vlinders gezien!
Was aan het twijfelen of ik verder zou gaan met mn reis of nog een dag zou blijven. Aangezien ik de regatta (met banden de rivier af) wilde doen, besloot ik nog een dag te blijven. Geïnformeerd in mn beste Spaans wanneer er ook andere mensen geboekt hadden (want alleen is ook niet zo gezellig). De volgende ochtend om 8 uur zouden er 4 mensen zijn. Beetje vroeg maar ok! Dus ik stond daar om 8 uur. Winkel dicht en geen mens te bekennen... Eerst maar ontbijten. Daarna nog een keer geprobeerd. Maar nu hadden ze opeens geen andere boekingen voor die dag. Dus naar een andere bureau. Die hadden 10 mensen die middag, maar geen idee hoe laat (handig!). Dus even overlegd, ik zou om 12 uur terug komen. Zo gezegd zo gedaan.. zegt ze: nee, veel later 4 uur pas ofzo. Pff ok.. dus dan kom ik wel om 4 uur terug. (het regende trouwens af en aan die dag, wat -by the way- mijn verjaardag was...). Om 4 uur: het heeft zoveel geregend dat de rivier te wild is geworden, de excursie gaat niet door. AARCH!!! Toen ben ik maar biertjes gaan drinken en pizza gaan eten (alleen
Frown
). Moet zeggen, vond mezelf wel een beetje zielig toen, gelukkig had ik allemaal leuke mailtjes/reacties gehad van jullie voor mn verjaardag (thanks!), dus dat maakte alles weer goed!
Laughing

De volgende ochtend om 6 uur (´s ochtends!!) vanuit Mindo naar Baños vertrokken. Wat een verschil!! Baños is een echt toeristisch stadje. Ik had gelukkig ook nog precies het goede hostal uitgekozen. Bijna helemaal volgeboekt, gratis internet en een gezellig terras bovenop het dak! Meteen die middag een excursie raften geboekt voor de volgende ochtend (ter compensatie voor het niet-regata). We bleken met 7 meiden te zijn. Is eens wat anders Ladies Day i.p.v. Ladies Night. Op de een of andere manier had ik al twee keer naast de boot gelegen voordat ook maar iemand anders er uit viel (ben ik nu echt zo´n kluns??

Sealed
haha). Maar toen er van plek gewisselt was, viel degene die op mn oude plek zat er ook vrij snel in, dus kan makkelijk mn plek in de boot de schuld geven, ligt absoluut niet aan mij! Het was in ieder geval erg gezellig en ´s avonds met een aantal gezellig nog wat wezen drinken en op stap geweest. Daarnaast ben ik in Baños nog wezen mountainbiken. Met 5 meiden hebben we fietsen gehuurd en zijn we de route gaan fietsen langs vele watervallen. Terug konden we gelukkig met een ' truck' mee, helemaal terug fietsen (voornamelijk omhoog) zagen we niet meer zitten (had nu al zadelpijn
Undecided
). Na uiteindelijk een dag of 4-5 in Baños te zijn geweest, ben ik naar Riobamba vertrokken voor de trein.

Daar drie meiden tegen gekomen en samen een hostal gezocht en naar het station gelopen om kaartjes te kopen. Natuurlijk hadden de twee meiden voor me de laatste 2 kaartjes (aarch!!). Dus had ik besloten om met de bus naar Alousi te gaan en vanuit daar het rondje met de trein te doen (vanuit daar is pas de Devil's Nose, het bekende stuk van de route). Weliswaar om 5.30 uur de bus moeten pakken, maar dan ben je er tenminste op tijd... Zoals ik al had gehoord, rijdt de echte trein niet meer en mag je ook niet meer bovenop het dak zitten. Het was nu meer een bus op rails. Natuurlijk heel veel foto´s en filmpjes gemaakt voor paps! (ze komen eraan via de post hoor pap!). De 'treinreis' was op zich mooi, maar had eerlijk gezegd iets specialers verwacht. Wat ik zo om me heen hoorde was ik daarin niet de enige.

Vanuit Alousi de bus naar Guayaquil gepakt (vanuit daar vertrok de bus naar Montañito - zon, zee, strand joehoe!). Uiteraard was de bus van 11 uur net weg en moest dus wachten op de bus van 13 uur. Waardoor ik pas om half zes in Guayaquil was, terwijl de laatste bus naar Montañita om kwart voor vier ging. Gelukkig in de bus een Mexicaans-Amerikaans meisje leren kennen die ook in Guayaquil moets over nachten (altijd handig om iemand te kennen die vloeiend Spaans spreekt - en dit dan ook voor mij kan vertalen in iets wat ik begrijp). Samen een hostal gezocht en wat rond gelopen en gegeten. De volgende ochtend meteen de bus naar Motañita gepakt (waar ik nu ben).

Het is echt een zon - zee -strand plaatsje. Het is klein maar toeristisch. In het weekend komen hier ook allemaal mensen uit de steden naartoe. Voor de rest zit het vol met surfers, alternatieve gringo´s en sieradenverkopers. Heb eergister een surfles gehad. Nou duidelijk geen natuurtalent! Heb niet een keer overeind op de surfplank kunnen staan (als enige van de groep). Nu zei een van de surfleraren dat mn bord waarschijnlijk te klein voor mij was (en hoe groter hoe makkelijker). Dus wederom, ligt totaal niet aan mij, dit keer ligt het aan de surfplank - size matters

Cool
!
Voor de rest is het hier voornamelijk zonnen, zwemmen, cocktails drinken en relaxen. Ga waarschijnlijk morgen of overmorgen naar Puerto Lopez (een uur ofzo verderop), vanuit daar kun je het national park in en naar Isla de la Plata (poor man's Galapagos).

Voor nu hebben jullie denk ik wel genoeg te lezen gehad! Ik zal ook een aantal foto´s online zetten. Nogmaals bedankt voor alle berichtjes op mn verjaardag! En tot mails!

X Marloes

Reacties

Reacties

Moniek

Hee Marloes,

Goed bezig, lekker aan het rondreizen, drankjes drinken en aan het genieten, zoals het hoort!! Veel plezier!!

x Moniek

Ingrid

Hoi Marloes,
Lijkt me heerlijk om in Motanita te zitten! Misschien word je nog een volleerde surfbabe ;) haha. Leuk om te lezen wat je allemaal weer gedaan hebt, krijg ook zin in vakantie. Nog 2,5 week en dan heb ik ook verlof. Zal wel wat relaxter aan toe gaan voor mij. Heb gelukkig nog geen last van nesteldrang en poetsmanie...
Fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet!
x Ing

Ad en Ton

Hallo Marloes , Lijkt me geweldig wat je allemaal onderneemt. Zo te lezen ontmoet je genoeg andere mensen. Heel gezellig. Iedere dag een nieuwe ervaring. Geweldig!! Nog veel plezier en sorry dat we met je verjaardag niet hebben gereageerd .

We lezen je verhalen in ieder geval met heel veel plezier. Succes met je verdere reis ,

Ad en Ton

Rosie

Hey Marloes!

Wat ben jij lekker aan het genieten zeg! Heerlijk toch!
Nog heel veel plezier met de verdere reis.

x Rosie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!