marloesopreis.reismee.nl

Regenwoud, Ecuador

Heej!

Nou, ik ben weer heelhuids terug uit de jungle! Het was een mooie lodge en een mooie omgeving, maar eerlijk gezegd had ik toch iets anders verwacht. Het leek af toe meer op een wandelingetje in het park dan echt op excursies in de jungle (het feit dat er veel bejaarde Amerikanen zaten, zou er iets mee te maken kunnen hebben...).

De reis was lang (8 uur in de bus) en daarna moesten we nog 4 uur in Coca wachten totdat we met de kano naar de lodge zouden gaan. ´s Middags les gehad en ´s avonds een excursie. Die avondexcursies duurde maar heel kort, maar dat vond ik op zich niet zo erg. Voor sommige mensen is het misschien heel boeiend om kikkers, rare insecten en rode ogen in de verte (kaaimannen) te zien, maar ik blijf dan liever uit de muggen (vind het leuker om iets te kunnen zien, bij voorkeur in kleur

Laughing
) . De volgende dag is er een Amerikaans meisje bijgekomen, Arlene, zij ging samen met ons de excusries volgen, gezellie! De dag erna waren nog 4 personen aangekomen (buiten alle bejaarde Amerikanen) met deze groep hebben we verder de excursies gedaan. We hebben verschillende wandelingetjes gemaakt en in de kano gevaren. Echt veel dieren waren er niet te zien. Als de gids iets had gevonden (meestal een vogel) dan was deze al weer weg tegen de tijd dat we in de gaten hadden waar we moesten kijken en waar we dan eigenlijk naar aan het kijken waren
Undecided
.

De meeste dieren heb die ik goed heb kunnen zien waren rondom de lodge. Een soort gelijk beest als op de foto staat (waar ik de naam dus steeds van vergeet), maar dan ietsje anders genaamd Maria.. En een soort tarantulla (zo groot als mijn hand).. En aapjes!! die heb ik één dag gezien toen ze naar de voederplaats kwamen (dit naast het aapje en de toekan in de opvang). Helaas had ik rondom de lodge niet altijd mijn fototoetsel bij me, de eerste twee staan dus niet op de foto (... zul je altijd zien). Donderdag zijn we naar het reservaat geweest waar we nog wel verschillende dieren hebben gezien (o.a.schilpad, 'raar beest' en aapjes!!). Ook zijn we die ochtend naar een boederij geweest (spaanse les een beetje ingekort, zodat we twee excursies overdag konden doen , helmaal prima! Had eerlijk gezegd toch al niet zoveel zin meer in spaanse les..) . Boerderij is daar een beetje anders dan in Nederland, het ging hier om een plantage, maar het verschil tussen regenwoud en plantage is moeilijk te ontdekken, ook het huis waarin de familie leeft bekeken (al kwam het bij mij wel een beetje over als een 'showhuis'). De laatste dag hadden we de leukste excursie (deze werd dan ook niet door de bejaarden Amerikanen gedaan...). Bij deze excursie moesten we echt door de jungle heen en door een moeras, waarbij als je mis stapte je echt ver weg kon zakken. Uiteindelijk viel het mee, maar één iemand had moeras in zn laars (niet ik, ook wel eens fijn als iemand anders een keer onhandiger is

Tongue out
). Echt veel dieren hebben we weer niet gezien, maar tenminste wel het idee van echte jungle, zonder aangebrachte leuningen hier en daar en uitgelopen paden.

Het was echt een schitterende omgeving maar mocht ik nog een keer zoiets gaan doen (bijvoorbeeld in Peru of Bolivia) dan liever toch iets avontuurlijker en zonder spaanse lessen!

Ondertussen heb ik een aantal foto´s online gezet, niet allemaal want dat zijn er nogal wat en dat duurt echt veel te lang, maar in ieder geval vanalles wat, zodat jullie een betere indruk krijgen hoe het er hier allemaal uit ziet.

Maandag zal ik weer uit Quito vertrekken en ben ik van plan naar Mindo, Baños, Riobamba en daarna de kust te gaan. Maar hoe lang precies (waarschijnlijk allemaal een paar daagjes) en wat precies weet ik zelf ook nog niet helemaal (bijvoorbeeld: ben zo ver dat ik bijvoorbeeld weet dat de bus naar Baños frequent gaat, maar wanneer dit is vanaf waar, is me ook nog steeds een raadsel) dus dat wordt allemaal nog even bekijken... Wanneer ik aan de kust ben zal ik in ieder geval laten weten, hoe het allemaal verlopen is (en waar ik uiteindelijk echt naar toe ben gegaan, je weet tenslotte maar nooit of de plannen ook echt uitkomen

Laughing
).

Tot mails!

x Marloes

Reacties

Reacties

Moniek

Hee Marloes!

De reis gaat nu echt beginnen ik ga ervan uit dat je na al die prive lessen vloeiend spaans spreekt dus geen enkel probleem!! Veel plezier en geniet ervan. Oja het is moederdag vandaag niet vergeten he!! ;)

x Moniek

Rob

Hé, Marloes proficiat met je verjaardag morgen.
Hopelijk kun je met een gepast lokaal drankje het vieren.
Maar niet te veel hoor.
Meid veel gezondheid en een dikke zoen van:
Rob, Liset en Mieke XXXXXX

fenneke

Heey Marloes!

Gefeliciteerd met je 28e verjaardag! Hoop dat er wat jongelui zijn om het mee te vieren en anders heb je die bejaarden nog ;-)
Leuke foto's heb je en trouwens ook weer leuke verhalen, lees ze steeds met plezier.
Ook van Ramon en van mijn ouders en Meinie een fijne verjaardag gewenst.
xxx Fenn

fenneke

ja hoor, net een minuut te vroeg haha ;-))

Ingrid

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ook namens Martijn. Gelukkig dat je weer uit de jungle bent, kan je Quito onveilig gaan maken om het te vieren.
Toevallig gister op tv ook Quito gezien, Floortje Dessing was weer eens op reis. Ga je ook nog naar de evenaar? Die schijnt daar in de buurt te zijn.
Groetjes, Ingrid

Tamara

Hey Marloes,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Maak er een feestje van in Quito.

Groetjes Tamara (IZO)

Elles

Ha Marloes,
van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van! Veel plezier ook voor daarna en ik blijf je verhalen volgen; ook al vind je het zelf misschien niet allemaal even spannend, ik vind het erg leuk om te lezen!
groetjes,
Elles.

mariette & loet

Ha Marloes,

van harte met je 28ste verjaardag.
We volgen je verhaal met veel interessen we wensen je veel plezier en pas goed op je zelf.

groetjes loet & mariette

Marieke en Michel & Karin en Stefan

Hallo Marloes,
van harte proficiat met je verjaardag, die wel op een heel bijzondere manier beleeft. We lezen nieuwsgierig je verhalen en wensen je veel plezier de komende tijd.

Groetjes, Marieke en Michel & Karin en Stefan

Henri van Bijsterveld

Hey Marloes,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
Nog heel veel plezier gewenst!!!
Groetjes
Henri

Gé en Ria

Hoi Marloes, sorry dat wij niet gereageerd hebben met je verjaardag, maar alle felicitaties alsnog. Tevens ben je er nu wel achter, dat elk volk zijn eigen cultuur heeft. Wij moeten er wel om lachen, hoe jij deze verschillen hebt ervaren zowel positief als negetief. Cheers en hou je haaks.

lies kester

Hoi Marloes,alsnog van harte met je verjaardag.Ik ben je aan het volgen en je hebt het al aardig goed naar je zin. Zeg nog hele fijne maanden,groetjes van Lies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!