marloesopreis.reismee.nl

Español en Quito

¡Hola!

Ik ben nu bijna twee weken in Quito en heb al uren en uren Spaanse les gehad (privelessen !) en begin het Spaans eindelijk te begrijpen, maar eerlijk gezegd; het praten gaat nog niet bepaald soepel. Maarja dat zal met de tijd nog wel komen.

Tot nu toe ben ik alleen in en rondom Quito geweest vanaf volgend weekend ga ik weg uit Quito, eerst naar de jungle en daarna moet ik het nog even precies uitplannen (hmm of terwijl ik zie wel waar ik uit kom haha).

Behalve Spaanse lessen heb ik natuurlijk ook Quito een beetje verkend (eerst alleen en later met Katie het 'meisje' (34) dat bij mij in het hostel zit). Oud-Quito is best mooi (beetje zoals je van iedere stad kan verwachten: kerk, kathedraal, plein, etc), maar wat een pokke-eind lopen zeg! (later maar een taxi gepakt) De straten zijn hier ook niet bepaald plat. Zo moet ik bevoorbeeld ook naar mijn hostel ook anderhalve kilometer omhoog lopen (pff echt een karwei). Dit in combinatie met alle vieze uitlaatgassen hier, kan ik je zeggen dat ik elke keer niet bepaald fit aankom in het hostel (kuch kuch proest proest haha).

Verder zijn er een aantal mooie parken in de stad waar je lekker kan relaxen. In een van die parken is ook een botanische tuin, niet echt mijn ding, maar we zijn toch even wezen kijken en nog een paar mooie bloemen gefotografeerd. Ook zijn we met de teleferico omhoog gegaan. Dat is hier net buiten de stad (in het verlengde ongeveer van onze straat) met de kabelbaan omhoog naar 4000m. Ik zag een beetje op tegen de kabelbaan zelf (hoogtevrees en kabelbanen zijn niet echt een super combinatie), maar ik heb me natuurlijk niet laten kennen haha. Gelukkig maar, want de kabelbaan viel reuze mee (zolang ik met mijn rug naar het dal bleef...) en het uitzicht was geweldig, Quito is echt mega groot!

In het centrum van nieuw Quito hebben we een paar leuke terrasjes ontdekt en gaan dus ook regelmatig wat drinken en/of eten. Errug gezellig maar niet voor mijn dinero haha! Echt uitgaan hebben we nog niet gedaan. Afgelopen zaterdag was het plan er wel, samen met eenjongen van de talenschool, maar helaas aangezien het verkiezingsweekend was, was alles dicht qua discotheken op zaterdagavond... dus maar weer terrasje!Het hele weekend (van vrijdag tot en met maandagochtend) was het zowieso verboden om alcohol te drinken, jaja ze nemen het stemmen hier erg serieus! Maar gelukkig, de droogte is over haha! Aangezien het vrijdag weer een of ander feestdag is (geen idee wat) wordt het donderdag denk ik al een nieuwe poging om echt op stap te gaan!

Als jullie je afvragen waar alle foto's blijven.... nou ik ben dus zo slim geweest om het stekkertje van mijn fototoestel niet mee te nemen omdat ik dacht dat de ' universele' stekker ook paste (dit heb ik blijk baar op mijn oude fototoestel uitgeprobeerd, niet mijn nieuwe... heel handig). Nu moet ik dus eerst in een winkel mijn foto's op cd laten zetten en deze daarna online zetten. Ze volgen dus nog wel, maar ik wacht even totdat ik terug ben uit de jungle ben (volgende week zaterdag) zodat ik deze foto's ook meteen online kan zetten!

Adios!

x Marloes

Reacties

Reacties

Femke

Leuk dat je weer even iets van je laat horen. Ik was benieuwd hoe het ging, maar zo te lezen vermaak jij je daar wel! En gelukkig weer mooi weer. Ik word er wel een beetje jaloers van ;)

Liefs,
Femke

Karen

Hey Marloes,

Goed om te lezen dat het daar goed gaat!
En dat Spaans spreken komt ook wel goed.
Slim hoor van je om je kabeltje te vergeten. Haha ;-)
Ik vertrek overmorgen naar Tunesie.. dus toch nog lekker even op vakantie!
Heel veel plezier, geniet ervan! En pas goed op jezelf!

Liefs Karen xx

Rosie

Hey Marloes,

Leuk om je verhaal weer te lezen. Ik kijk alvast uit naar de foto's die komen! Toen je wegging zei je dat je ook wat van ons wilde horen. Nou, bij deze.
We zijn net terug uit Monschau. Een paar nachten in een hotel geslapen. Erg leuk stadje trouwens. We hebben veel gewandeld. Vandaag hebben we familiedag. Gelukkig heb ik meivakantie, dus ga lekker uitslapen.
Nou, heel veel plezier nog en geniet er maar lekker van! Let goed op jezelf he!

Groet,
Rosie

Ingrid

Ha Marloes,
Ben benieuwd hoe je het in de jungle vindt. Zal ook wel flink veel wandelen zijn. Maar daar word je fit van! ;)Hopelijk ook niet al te enge beesten in de jungle...
Ik moet nog 6 weken werken, ben echt aan het aftellen. Het kan me niet snel genoeg gaan. En dan "vakantie", poetsen, poetsen en wachten tot de uk komt.
Groetjes, Ingrid

Anouk

Hey avonturier!
Hartstikke leuk wat je doet! Het zal wel een hele ervaring voor je zijn. Knap van je dat je dat allemaal durft. Mij niet gezien, haha.
Ik hoop dat je een hele leuke tijd zult hebben en veel mensen ontmoet en leuke dingen meemaakt. Tot de volgende familiedag!
Liefs, Anouk

Maartje

Hi Marloes,

Leuk je verhalen te lezen. Je weet het ook wel extra leuk te maken met het verliezen van kaarten, het niet kunnen bellen en het vergeten van kabeltjes! Echt overleven doe je ook zonder die dingen, nietwaar?! ;-)
Veel plezier en ik zie uit naar de foto's.

Liefs Maartje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!